Screen Reader Access Skip to Main Content Font Size   Increase Font size Normal Font Decrease Font size
Indian Railway main logo
Search :
Find us on Facebook   Find us on Twitter Find us on Youtube View Content in Hindi
National Emblem of India

About Us

Tenders & Suppliers Info

News & Recruitment

Public Information

Time Table

Contact Us

 
Bookmark Mail this page Print this page
QUICK LINKS
2022/09/5630-09-2022
UTS App - Passengers give a thumbs-up


UTS App - Passengers give a thumbs-up

Tickets booked through UTS App double in 6 months period

 
Central Railway has always been at the forefront in providing train related information like booking of tickets, train running status, PNR status, rescheduled trains, etc., UTS App of Railways is o­ne such app which helps passengers book tickets easily, at the comfort of their home, office, o­n the move and avoiding Queue at the ticket counters.  It also saves their time.

The use of UTS App by passengers have gradually increased over the period and during this year 2022-23, the daily average tickets purchased through this App has crossed 74,000 in September 2022 (up to 27.9.2022) from 36,000 in March 2022. The daily average passengers also doubled from 2.17 lakh in March 2022 to 4.23 lakh in September 2022 (upto 27.9.2022).

The Contribution of tickets issued through UTS App has risen from 4.80% in March 2022 to 7.85% in September (up to 27.9.2022). Similarly, percentage of passengers has increased from 6.72% in March 2022 to 10.85% in September 2022 (upto 27.9.2022).
 
Passengers are being encouraged to use UTS App through various promotional activities like street plays, skits and personal counseling as it is convenient and time saving.
---- ---
Date: September 29, 2022
PR No.2022/09/56
This press release is issued by the Public Relations Department, Central Railway, Chhatrapati Shivaji Maharaj Terminus Mumbai.

 
यूटीएस ऐप को - यात्रियों का अच्छा प्रतिसाद

 यूटीएस ऐप के माध्यम पिछले 6 माह की अवधि में दोगुने टिकट बुक हुए।
 
 टिकट बुकिंग, ट्रेन रनिंग स्टेट, पीएनआर की स्थिति, पुनर्निर्धारित ट्रेनों आदि जैसी ट्रेन से संबंधित जानकारी प्रदान करने में मध्य रेल सदैव अग्रणी रहा है, रेलवे का यूटीएस ऐप एक ऐसा ऐप है जो यात्रियों को आसानी से टिकट बुक करने में मदद करता है। घर, कार्यालय, चलते-फिरते  टिकट बुक करने तथा टिकट काउंटरों पर लगने वाली कतार से यह ऐप मुक्तिदिलाता है। जिससे समय की भी बचत होती है।

 यात्रियों द्वारा यूटीएस ऐप का उपयोग धीरे-धीरे इस अवधि में बढ़ा है और इस वर्ष 2022-23 के दौरान, इस ऐप के माध्यम से खरीदे गए दैनिक औसत टिकट मार्च 2022 में 36,000 से सितंबर 2022 (27.9.2022 तक) में 74,000 को पार कर गए हैं। दैनिक  औसत यात्री भी मार्च 2022 में 2.17 लाख से बढ़कर सितंबर 2022 में 4.23 लाख (27.9.2022 तक) हो गए।

 यूटीएस ऐप के माध्यम से जारी टिकटों का योगदान मार्च 2022 में 4.80% से बढ़कर सितंबर में 7.85% (27.9.2022 तक) हो गया है।  इसी तरह, यात्रियों का प्रतिशत मार्च 2022 में 6.72% से बढ़कर सितंबर 2022 में 10.85% (27.9.2022 तक) हो गया है।
 
 यात्रियों को विभिन्न प्रचार गतिविधियों जैसे नुक्कड़ नाटकों, नाटकों और व्यक्तिगत परामर्श के माध्यम से यूटीएस ऐप का उपयोग करने के लिए प्रोत्साहित किया जा रहा है क्योंकि यह सुविधाजनक होने के साथ ही यात्रियों का बहुमूल्य समय बचाने में भी अच्छा साबित हुआ है।
 ---- ---
 दिनांक: 29 सितंबर, 2022
 पीआर नंबर 2022/09/56
 यह प्रेस विज्ञप्ति जनसंपर्क विभाग, मध्य रेल, छत्रपति शिवाजी महाराज टर्मिनस मुंबई द्वारा जारी की गई है।


(Shivaji Sutar)
Chief Public Relations Officer




  Admin Login | Site Map | Contact Us | RTI | Disclaimer | Terms & Conditions | Privacy Policy Valid CSS! Valid XHTML 1.0 Strict

© 2016  All Rights Reserved.

This is the Portal of Indian Railways, developed with an objective to enable a single window access to information and services being provided by the various Indian Railways entities. The content in this Portal is the result of a collaborative effort of various Indian Railways Entities and Departments Maintained by CRIS, Ministry of Railways, Government of India.